Köpvillkor
bambustøj.dk administreras av Copenhagen Bamboo ApS -
Aage Knudsens Strøg 33 - 2610 Rødovre
Bambustøj.dk accepterar betalning med Dankort/VISA Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay och Anyday. Vi tar inte ut några kortavgifter. Betalningen dras från ditt konto först när varan skickas. Alla belopp är i DKK. Danska kronor och är inkl. moms.
Bambustøj.dk använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokoll (Secure Socket Layer). Detta innebär att din information inte kan läsas.
BESTÄLLNING
För att göra ett köp hos oss behöver du gå igenom 5 steg
1. Hitta den eller de varor du vill ha och lägg dem i varukorgen. Gå sedan till kassan
2. Acceptera våra villkor och bestämmelser
3. ange din personliga information
4. Välj frakt- och betalningsmetod
5. Kontrollera att all information är korrekt på kassasidan och godkänn köpet
När du beställer hos oss behöver du ingen användare eller inloggning.
Din orderbekräftelse och faktura kommer att skickas till dig via e-post. I fakturamailet hittar du en länk för att spåra ditt paket.
Alla priser som anges i vår webbshop inkluderar 25% moms.
Om du har några frågor om artiklar som inte finns på webbplatsen, vänligen kontakta oss.
Det är möjligt att se tidigare beställningar i vår webbshop om du tidigare har skapat en användare. Om du inte har någon användare och vill ha en orderbekräftelse eller faktura skickad till dig, vänligen kontakta oss på kundeservice@copenhagenbamboo.dk
CHOSEN WRONG PACKING SHOP
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra vald pakethop efter att ordern har skapats.
AVBESTÄLLNING AV ORDER
Vi kan inte garantera att det går att avbeställa en order när den väl är lagd. Du kan dock försöka kontakta kundtjänst så kontaktar vi vårt lager för att se om det är möjligt att avbeställa paketet. kundeservice@copenhagenbamboo.dk
KORTBETALNING
Du kan betala med MobilePay, Visa och Mastercard. Inga betalningsavgifter tillkommer.
Beloppet debiteras ditt kort först när varan skickas.
Vi accepterar betalning med Anyday.
När du väljer att betala med Anyday dras den första betalningen när varan skickas. Du betalar sedan din månatliga delbetalning den sista bankdagen i den kommande månaden och tre månader framåt.
Inga avgifter eller räntor tillkommer på ditt köp om du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.
Läs villkoren för Anyday här: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Reservation av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:
1) vi tar ut beloppet när vi skickar varorna, eller
2) pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.
Vid avbeställning/hävning av köpet är giltighetstiden för reservationen olika beroende på vilket kort som används.
Om du betalar med Mastercard eller Visa Debit tar det 30 dagar innan pengarna frigörs.
Om du betalar med Visa Dankort tar det mellan 1-3 dagar innan pengarna frigörs.
Om du betalar med MobilePay beror det på vilket kort du betalade med.
Du har möjlighet att avboka bokningen tidigare genom att kontakta vår kundtjänst så kan vi ta bort din bokning via vår betallösning.
Du kan läsa mer om vilka regler som gäller för just ditt kort hos din kortutgivare.
PRODUKTER OCH TOTALKOSTNAD
Det finns ingen övre gräns för ordervärde när du handlar på bambustøj.dk.
Ditt köp på webbplatsen är giltigt från det ögonblick då du får en orderbekräftelse via e-post.
MINOR
Bambustøj.dk ingår inte transaktioner med minderåriga (under 18 år) utan medgivande från en förälder eller vårdnadshavare. Om du är förälder och misstänker att ditt minderåriga barn har lämnat ut personlig information till oss, vänligen kontakta oss omedelbart.
Om vi misstänker att vi har fått personlig information från en minderårig utan föräldrars samtycke, kommer vi omedelbart att radera den informationen från våra servrar.
LEVERANS
Vi strävar efter att expediera beställningar som görs före kl. 12.00 samma arbetsdag.
FRAKTPRISER:
Post Nord
Post Nord Pakkeshop - 0,00 kr för beställningar över 699 kr
59,00 kr för beställningar under 699 kr
Post Nord - Leverans till privatadress 69 kr
Returer kostar 69 SEK. Priset kommer att dras av från ditt returbelopp.
INTE HEMMA FÖR ATT HÖTA UT DITT PAKET
Det är inte möjligt att skjuta upp expedieringen av beställningar. Om du inte är hemma för att ta emot/hämta ut paket och paketet returneras outhämtat debiteras du priset för den faktiska returfrakten samt frakt för eventuell ny försändelse om du vill ha paketet återsänt.
Vi uppmanar dig att endast handla i webbshoppen när du är säker på att du är hemma för att ta emot paketet, eller kan låta någon hämta ut paketet åt dig.
FELLEVERANS
Tyvärr händer det ibland att vi packar fel vara. Om detta händer dig, vänligen kontakta vår kundtjänst antingen genom att skicka ett e-postmeddelande till kundeservice@copenhagenbamboo.dk eller ring oss på tel: +45 71 99 24 66. Våra telefontider är alla vardagar kl. 10-12.30.
SKADAT PAKET UNDER FRAKT
Om du kan se att paketet har synliga tecken på skador rekommenderar vi att du vägrar att ta emot paketet, som då återbetalas till oss.
Om du har fått en skadad vara är det mycket viktigt att du omedelbart dokumenterar skadans omfattning så att vi kan starta ett ärende hos fraktbolaget.
För detta ändamål behöver vi följande:
- Bilder på ytterförpackningen
- Bilder på skador på varan
- Bilder på hela varan
- Bild på fraktsedeln
RÄTT TILLKRAV
När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i den danska köplagen för köp av varor.
En 2-årig reklamationsrätt beviljas i enlighet med köplagen. Vår garanti gäller för fel i material och/eller utförande.
Garantin gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten.
Kontakta oss innan du returnerar produkten
Skicka två foton till vår kundtjänst: 1) där du kan se felet på nära håll. 2) där du kan se hela produkten och var felet är. Om ditt klagomål är berättigat innebär detta: byte, återbetalning eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen.
Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäcktes,
klagomålet kommer alltid att vara i rätt tid.
Bambustøj.dk täcker returkostnader i rimlig utsträckning om klagomålet är berättigat. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning. När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet.
Om vi bedömer att ditt klagomål är berättigat, skickar vi dig ett gratis returfraktbrev.
Kontakta kundtjänst här:
+45 71 99 24 66
kundeservice@copenhagenbamboo.dk
Vad som inte är ett klagomål
Det anses inte vara ett klagomål om:
- felet beror på felaktig användning av varan (felaktig tvätt eller behandling) eller om du "hänger" något som
orsakar ett löpfel, ett hål, en spricka eller liknande.
- fel som orsakats av normalt slitage eller om varan utsatts för större fysisk påfrestning än vad som kan förväntas att en sådan vara ska tåla.
- förpackningen har skadats under transporten - detta kan tyvärr inte undvikas.
- du inte får plagget i sin originalförpackning - detta beror på att andra kunder inte har tagit hand om förpackningen ordentligt när de tagit emot, provat plagget och
skickat tillbaka det. Vi har därför varit tvungna att packa om plagget i ny plastförpackning.
I vissa fall behöver vi få varan skickad till oss, men i första hand ber vi er att skicka en bild på varan tillsammans med en beskrivning av felet i ett mail till kundeservice@bambustoej.dk. När du har fått bilden tar vi ställning till reklamationen och om vi vill ha varan skickad till oss. Om varan ska skickas till oss skickar vi en fraktsedel till dig via e-post.
Reklamation av strumpor
Livslängden på strumpor varierar mycket, då många olika faktorer spelar in, men i genomsnitt bör ett par strumpor hålla minst 4 månader.
Tunnare strumpor anses inte vara ett hål, utan är ett tillstånd där strumporna blir tunnare och mindre hållbara med tiden. Detta beror på upprepad användning och tvätt, vilket kan leda till hål, men har ännu inte blivit ett hål. Läs mer om skötsel och underhåll här.
HUR BYTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK?
1. Returnera varan som inte passade med hjälp av den bifogade returetiketten. Observera att det kostar 39 kr. När vi har fått varan återbetalar vi beloppet via det betalkort som du använde när du gjorde din beställning.
2. Gör en ny beställning av den storlek du vill ha. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.
3. Skicka ett mejl med ditt nya ordernummer till kundservice så återbetalar vi rabatten. Observera att detta endast gäller vid köp av samma modell och färg.
Observera att vi inte återbetalar några fraktkostnader på din nya order.
RÄTT TILL AVBESTÄLLNING
Konsumenter har 30 dagars ångerrätt på varor som köpts i vår webbshop.
Perioden räknas från den dag du tar emot beställningen. Om du har beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras var för sig, löper perioden
från den dag du tar emot den sista varan.
Ånger måste anmälas till oss inom 30 dagar från mottagandet och vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande till kundeservice@bambustoej.dk eller använder standardformuläret för ångerrätt som du hittar längst ner i villkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att meddela oss.
Du kan endast returnera, inte byta.
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Det kostar 39 DKK att returnera en order med den bifogade returetiketten, och du är ansvarig om någon skada uppstår under transporten, så se till att packa dem ordentligt.
Vad du behöver tänka på när du returnerar
- Förseglingen kan brytas så att du kan prova plagget (underkläder kan provas utan dina egna underkläder)
- Plagget får provas, det får inte användas - det vill säga du får prova plagget som du skulle göra i en butik -vissa paket med strumpor är monterade med remsor, tänk på när du klipper av dessa att du inte klipper av strumpan, annars kan du inte returnera varan
- Varorna måste vara i intakta förpackningar. Förpackningen kan ha blivit skadad under transporten, vilket är okej, men vi uppmanar dig att inte använda förpackningen som fraktförpackning - se alltid till att slå in dina returnerade varor ordentligt
- Slå alltid in dina varor i något annat innan du skickar dem
- Om du har köpt en vara med flera varor i en låda (t.ex. 2-pack, 5-pack etc.) är det inte möjligt att returnera endast en del av innehållet - om du vill ha pengarna tillbaka måste alla varor i lådan returneras
- Om du t.ex. har fått en volymrabatt och bara returnerar en vara, får du inte 100 % återbetalning för den varan. Detta beror på att den volymrabatt du ursprungligen fick kommer att annulleras på den eller de varor du behåller, som därför kommer att kosta fullt pris.
OBSERVERA att du inte kommer att få tillbaka fraktkostnaderna om du avbeställer en del av ditt köp.
FÖRÄNDRING AV VÄRDE
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varornas värde som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del av eller inget alls av köpesumman beroende på varans handelsvärde och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaden.
För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du skulle göra i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte faktiskt använda den.
ÅTERBETALNING AV KÖPETS BELOPP
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är nedsatt drar vi av det belopp som du är betalningsskyldig för.
Om du returnerar alla varor i din beställning återbetalar vi alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för ytterligare
leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag då vi mottar ditt meddelande om annullering.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde för köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.
Observera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla din retur från det att den lämnas in i paketshopen.
Vi kan komma att hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan om du inte skickar oss ett bevis på att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Copenhagen Bamboo
c/o System Transport A/S
Kumlehusvej 1, port 56-58
DK-4000 Roskilde
Danmark
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Klagomålsalternativ - översikt och länkar:
Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss på kundeservice@bambustoej.dk
Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Mediationsteamet for forbrugerklager Nævnenes Hus -Toldboden 2 - 8800 Viborg
Länk: https://naevneneshus.dk/
För att kunna klaga måste den vara eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 danska kronor och högst 100 000 danska kronor. För klagomål på kläder och skor
måste priset dock ha varit minst 720 DKK. Det kostar en avgift att få klagomålet behandlat.
Om du är konsument och bosatt i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål på Europeiska kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: hello@bambustoej.dk
När du handlar i en e-märkt webbshop kan du få ditt ärende hanterat av e-märket kostnadsfritt - oavsett belopp. Läs mer här.
PRICERUNNER
Som PriceRunner-medlem är ditt köp garanterat upp till 50.000 DKK om det skulle uppstå problem i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar
dig som konsument ingenting och gäller för alla köp när du handlar hos oss.
Även om du inte redan är medlem i PriceRunner och kom till vår webbplats via dem, kan ditt köp ändå omfattas av Köpgarantin.
Allt du behöver göra är att registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar ingenting och tar mindre än tre minuter! Bli gratis medlem på
på PriceRunner
Om du vill att ditt köp ska vara säkrat genom Köpgarantin måste din beställning vara adresserad till dig personligen. Med Köpgarantin får du
ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om leveransen av varan uteblir eller om varan är felaktig eller defekt.
Du får endast ersättning för den direkta ekonomiska skada du lidit, anskaffningskostnader och fraktkostnader. Den omfattar inte ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller uteblivna intäkter.
Besök PriceRunner för en lista över kategorier som inte täcks och de slutliga villkoren för Köpgarantin.
Köpgarantin syftar till att göra konsumenter som handlar online mer trygga. Vi är glada över att vara en av de utvalda butiker som omfattas av garantin. På PriceRunners webbplats visas sådana butiker med symbolen för köpgaranti bredvid sitt namn.
PRIVACY POLICY
Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera produkten till dig.
Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Bamboo ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar endast uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för sina egna syften.
Vi arbetar endast med personuppgiftsbiträden inom EU eller i länder som kan erbjuda ett adekvat skydd för dina uppgifter. Den personuppgiftsansvarige på bambustøj.dk är Copenhagen Bamboo ApS.
Du har rätt att veta vilken information vi behandlar om dig.
Om du tror att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte som vi behövde dem för.
Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundeservice@bambustoej.d
Standardformulär för avbeställning
(Denna blankett fylls endast i och returneras om ångerrätten utövas
)
Till:
Copenhagen Bamboo
CO/System Transport A/S
Kumlehusvej 1
DK- 4000 Roskilde
e-post: kundeservice@bambustoej.dk
Härmed meddelar jag att jag önskar utnyttja min ångerrätt
i samband med mitt köpeavtal avseende följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Beställd på: _______________________________
Mottagen på:
_______________________________
Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________
Konsumentens underskrift:
_________________________________________ Datum:
_________________
(endast om
innehållet i formuläret kommuniceras på papper)
Villkoren uppdaterades senast den 27.02.2025