Köpvillkor
Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 146
2610 Rødovre
DK38016687
Danmark
Bambuklåder.se tar emot betalningar med VISA, VISA Electron och Mastercard. Vi tar inga kortavgifter. Betalning dras inte från ditt konto förrän varan skickats.
Alla belopp är i SEK inkl. moms.
Bambuklåder.se använder en godkänd betalningsserver, som krypterar alla dina kortupplysningar med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att man inte kan avläsa dina uppgifter.
Vi reserverar oss för prisfel på vår webbshop, vid uppenbart felaktig prissatta varor så förbehåller Bambuklåder.se sig rätten att annullera ordern.
Leverans
Vi skickar försändelser till Sverige på måndagar och torsdagar. Leveranstiden från det att vi skickar paketet är ca. 2 vardagar.
Bambuklåder.se skickar paket med GLSoch levererar till alla postnummer inom Sveriges gränser. Om man önskar leverans till andra länder ska man kontakta kundservice@bambuklåder.se.
Paket skickade med GLS levereras till närmaste paketbox.
Det kan hända att varor är utsålda. Om det är tillfället med din order ger vi dig besked omgående om förseningen och vi försöker ge dig en förväntad leveranstid.
Om du ångrar ditt köp efter att varorna skickats men innan uthämtning, så ber vi dig informera oss via vårt returformulär som du hittar här, så att vi vet vad som ska ske med ditt paket när det returneras till oss. Det kan ta upp till 14 dagar innan paketet skickas tillbaka, men om du kontaktar ditt ombud och nekar att ta emot försändelsen, så returneras den samma dag.
Fraktpriser
PostNord Serviceställe – Hämta själv i paketbox/ombud
0,00 SEK vid köp över 599 SEK
59,00 SEK vid köp under 599 SEK
Vi levererar endast inom Sveriges gränser, men om du vill ha leverans utanför Sverige så kontakta oss.
Paket som inte hämtats ut
När ditt paket har levererats hos ett GLS-ombud har du 7 dagar på dig att hämta ut paketet innan det returneras till oss. När ditt outhämtade paket kommit i retur till oss förbehåller vi oss rätten att annullera ordern och återbetala summan för varorna till ditt konto, exkl. returfrakten som kostar 59,00 SEK Om du fortfarande vill ha varorna ber vi dig lägga en ny order.
Kortbetalning
Du kan betala med KLARNA, VISA och Mastercard. Ingen kortavgift tillkommer.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
Betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Beställning
När du handlar från oss behöver du inte har något medlemskap eller lösenord.
Din orderbekräftelse och leveransbekräftelse skickas till dig via e-post. I leveransbekräftelsen finns en länk för att spåra ditt paket.
Alla priser som visas i vår webbshop är inklusive moms (25 procent).
Minderåriga
Bambuklåder.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan samtycke från en förälder eller förmyndare. Om du är förälder och upptäcker att ditt barn har gett oss personliga upplysningar, så ber vi dig kontakta oss. Om vi upptäcker att vi har fått personliga upplysningar från minderåriga utan föräldrarnas samtycke raderar vi dessa från våra servrar.
Produkten/Tjänsten och totalkostnader
Det finns ingen övre gräns för ordervärde när du handlar hos copenhagenbamboo.se.
När du lägger en order kommer du få en orderbekräftelse via e-post som kvittering för din order; detta mail är endast en bekräftelse och är inte ett godkännande av din order. När du lägger en order ingås ett köpeavtal först när copenhagenbamboo.se skickar dig en leveransbekräftelse.
Reklamationer och garantier
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för varuköp. Det ges 3 års reklamationsrätt i enlighet med köplagen. Vår reklamationsrätt gäller fel i material och/eller fabrikation.
Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstått vid felaktig behandling av produkten.
Transportskador
Det händer tyvärr att förpackningen kan bli intryckt och komma till skada under transporten, men det påverkar sällan kläderna.
Om kläderna mot förmodan skulle ha gått sönder ber vi dig skicka en bild av skadan till kundservice@bambuskläder.se senast 24 timmar efter att du tagit emot paketet. Därefter ber vi dig gå in och skapa en reklamation här. Fyll i reklamationsformuläret och få möjlighet att skapa en gratis returetikett. När vi har tagit emot returen skickar vi dig en ny vara.
Kontakta oss innan du skickar varan
Om din reklamation är berättigad, innebär det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, få pengarna tillbaka eller få ett avslag på priset - det beror på den konkreta situationen.
Du ska reklamera inom "rimlig" tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts, kommer reklamationen alltid att anses vara inom rimlig tid.
Bambuklåder.se ersätter returkostnader inom rimliga gränser i de fall reklamationen är berättigad. Varan ska alltid skickas tillbaka försvarligt inslagen. Kom också ihåg att få ett kvitto för försändelsen, så vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader.
Vid returer
Vid retur och reklamation:
kontaktas vi på:
Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 146
2610 Rødovre
Danmark
CVR: 38016687
+46 8 446 836 25
kundservice@bambuklåder.se
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
När du returnerar varan ber vi dig bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
Återbetalning
Om vi har kommit överens om en refusion ber vi er skicka era bankupplysningar, så vi kan föra över avtalat belopp.
Ångerrätt
Konsumenter har 90 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår webbutik. Perioden beräknas från den dag du mottar ordern. Om du har beställt flera olika varor i samma order, men de levereras separat, löper fristen från den dag du mottar den sista varan. Ångrar du ditt köp ska du informera oss senast 90 dagar efter mottagandet genom att följa anvisningarna här. När du har givit oss besked om att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Du ska själv betala för returen och det är du som är ansvarig om det skulle uppstå en skada under transporten.
Följ anvisningarna här för att returnera varor.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka en eller flera varor retur, även om de är köpta i samma order. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.
Varans och förpackningens skick när du returnerar
Du ansvarer för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvendigt för att fastställa varans beskaffenhet, egenskaper och det sätt det fungerar på. Det vill såga - du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.
Du kan gå miste en del av köpssumman om den retunerade varan är i försämrat skick. En värdeminskning fastställs utifrån ett ev. återförsäljingsvärde minus de extra kostnader som copenhagenbamboo.se har för att administrera detta. Köpesumman återbetalas självklart till 100% om varan är uanvänd (d.v.s. bara hänsynnsfullt provad) med intakta hangtags och klädmärken, som inte har tagits bort från plagget.
Om något av nedanstående gör sig gällande återbetaler vi endast 50% av försäljningspriset på varan eftersom varan i sådana tillfallen inte kan säljes vidare. (Det gälder även varor på rea.)
Den har skadats under ditt ansvarDu har hanterat varan på ett sätt som inte varit nödvändigt för tt kunna fastställa varans beskaffenhet, egenskaper och det sätt den fungerar påVaran luktar rök, parfym eller annan lukt som gör att varan inte kan säljes vidareDet finns hundhår, katthår eller hår från andre djur på varan
Dessutsom ska förpackningen vara i ett sådant skick att varan kan säljas vidare till en annan kund. Förpackningen får gärna ha öppnats s¨man kan prova kläderna, men den får inte vara skadad. Om förpackningen inte är intakt vid returnering drar vi av 50 kr. från köpsumman.
Om du är tveksam på om din förpackning är intakt eller om den har blivit intryckt under den ursprungliga leveransen så skriv gärna till oss på kundservice@bambuskläder.se
För at hela köpesumman ska återbetalas får du alltså behandla varan på samma sätt som i en fysisk butik.
Återbetalning av köpesumman
Om varans värde har minskat drar vi av det belopp du ansvarar för. Vi återbetalar alla betalningar vi mottagit från dig, även fraktkostnader (det gäller dock inte extra fraktkostnader i de fall du har valt en annan fraktmetod än den billigaste standardfrakt som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra ditt köp. Vi återbetalar pengarna via samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat. Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation för returen.
Följ anvisningarna här för att returnera varor.
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Möjlighet för klagomål – översikt och länkar:
Om du som konsument vill klaga över ditt köp ska du kontakta oss på kundservice@bambuklåder.se Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du klaga till:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Om du är konsument bosatt i ett annat EU-land kan du ange ditt klagomål på EU Kommissionens online plattform för klagomål.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Anger du ett klagomål här ska du upplysa vår mailadress: kundservice@bambuklåder.se
Pricerunner
Som medlem på PriceRunner försäkras ditt köp upp till 50 000 kr om ett problem skulle uppstå i förbindelse med ditt köp. Köpsgarantin kostar inget för dig som konsument och gäller alla köp när du handlar hos oss. Även om du inte redan är medlem på PriceRunner och har kommit in till vår hemsida via dem, kan ditt köp fortfarande omfattas av köpsgarantin. Den enda du behöver göra är att registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Bli gratis medlem på PriceRunner Om du vill att ditt köp ska försäkras genom Köpsgarantin ska din beställning vara adresserad till dig personligen. Med köpsgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om leverans uteblir eller om du får fel vara eller om varan har brister. Du får bara ersättning för den direkta ekonomiska skadan du har lidit, anskaffningskostnader och fraktkostnader. Köpsgarantin inkluderar alltså inte ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
Besök PriceRunner för att se en lista med ikke-omfattande kategorier samt kompletta villkor för Köpsgarantin. Köpsgarantin har till syfte att göra konsumenten som handlar på nätet mer trygg. Vi är glada för att vara en av de utvalda butiker, som är omfattad av garantin. På PriceRunners hemsida visas utvalda butiker med Köpsgaranti-symbolen vid deras namn.
Integritetspolitik
Vi behöver följande upplysningar när du handlar hos oss:
Namn, adress, tlf.nr. och mailadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig. Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Bamboo ApS och lagras i fem år, varefter upplysningarna raderas.
Vi samarbetar dessutom med en rad andra företag, som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar uteslutande upplysningar på våra vägnar och får inte använda dem till egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder, som kan ge dina upplysningar tillräckligt skydd. Ansvarig för databehandling på copenhagenbamboo.se er Michael Lauritzen.
Du har rätt att få veta vilka upplysningar vi behandlar om dig. Om du anser att upplysningarna är inkorrekta har du rätt att få dem ändrade. I några fall har vi plikt att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina data inte längre är nödvändiga i förhållande till det ändamål vi har använt dem till. Du kan också kontakta oss om du menar att dina personuppgifter blir behandlade i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundservice@bambuklåder.se
Köpvillkoren har senast uppdaterats den 2021.10.07