Gå till innehåll

GRATIS FRAKT OVER 699,- | LEVERANS 1-3 DAGAR

FAQ

BETALNING & RETUR

ÄR DET SÄKERT ATT BETALA?

Öppna fliken

Betalning på Bambu-Kläder är 100% säker via vår betalningslösning quicknet.net.

VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAS?

Öppna fliken

Det går att betala med alla vanliga betalkort. Det går också att betala med Klarna.

Pengarna dras först när ordern har skickats.

JAG HAR RETURNERAT EN VARA MEN KAN INTE SE ÅTERBETALNINGEN ÄN

Öppna fliken

Återbetalningen av ditt köp eller delar av ditt köp kan ta upp till 2 vardagar.

MIN ORDER

KAN JAG ÄNDRA MIN ORDER?

Öppna fliken

Om du vill ändra din order ber vi dig kontakta oss på kundservice@bambu-kläder.se. Vi plockar ordrar varje dag i veckan och om din order redan är plockad kan vi inte garantera att vi hinner ändra den enligt dina önskemål. I så fall kan du skapa ett gratis byte här när du har fått ditt paket.

HUR KAN JAG AVBESTÄLLA MIN ORDER?

Öppna fliken

Om du vill avbeställa din order ber vi dig kontakta oss på kundservice@bambu-kläder.se.

Vi plockar ordrar varje dag i veckan och om din order redan är plockad kan vi inte garantera att vi hinner hitta den bland alla andra paket innan de hämtas av transportören.

I så fall kan du skapa ett gratis byte här när du har fått ditt paket.

LEVERANS

SKICKAR NI TILL UTLANDET?

Öppna fliken

Om du har behov av att vi skickar till länder utanför Sverige så kontakta oss genom att skicka ett mejl till kundservice@bambu-kläder.se

HUR SPÅRAR JAG MIN ORDER?

Öppna fliken

Du kommer att få ett mejl och sms från oss med länk för paketspårning samt sändningsnummer så snart ditt paket är på väg.

JAG HAR BETALAT FÖR HEMLEVERANS MEN MITT PAKET HAR LEVERERATS TILL PAKETBOX

Öppna fliken

Våra fraktsedlar skrivs ut automatiskt när ordern läggs och ibland kan det inträffa fel i systemet som vi tyvärr inte upptäcker.

Om ditt paket har levererats till ett ombud eller paketbox av misstag så kan du antingen välja att hämta ut det själv och sedan meddela oss för att få frakten återbetald. Eller så kan du välja att inte hämta ut paketet och därmed låta det gå i retur till oss, meddela oss detta så skickar vi paketet på nytt med hemleverans när det kommit tillbaka till oss. Det kan ta upp till 14 dagar.

Vänligen informera oss om ditt beslut på kundservice@bambu-kläder.se

JAG HAR FÅTT FEL VARA?

Öppna fliken

Det händer tyvärr ibland att vi råkar skicka fel varor till våra kunder. På vårt lager jobbar det människor och ibland begås det misstag när varor ska plockas. Det är mänskligt men tråkigt när det sker och det blir såklart besvärligt för alla, men det är en risk när man handlar på nätet.

Om du har fått fel vara så följ instruktionerna här så skickar vi en returetikett som du kan skriva ut och sätta på paketet. När vi har fått tillbaka paketet skickar vi den rätta varan.

VAD GÖR JAG OM NÅGRA VAROR GÅTT SÖNDER UNDER TRANSPORT?

Öppna fliken

Det händer tyvärr ibland att förpackningen trycks ihop och blir skadad under transport, men det påverkar sällan kläderna. Om kläderna mot förmodan ändå har gått sönder och du vill byta plaggen ska du följa instruktionerna här.

Då skickar vi en returetikett som du kan skriva ut och sätta på returpaketet. När vi har tagit emot returen skickar vi en ny vara till dig.

RETUR & BYTE

HUR BYTER JAG MINA VAROR?

Öppna fliken

1. Returnera varan som inte passar. När vi har fått tillbaka varan gör vi en återbetalning. (Se ovan under retur).

2. Gör en ny beställning på önskad storlek. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.

3. Skicka ett mejl med ditt nya ordernummer till kundservice så återbetalar vi rabatten. Tänk på att detta endast gäller vid köp av samma modell och färg.

HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

Öppna fliken

Om du vill returnera dina varor så kan du göra det här.

Vi ger 90 dagars ångerrätt på varor köpta i vår webbutik. Perioden räknas från den dag du får ditt paket.

Om du ångrar ditt köp ska du meddela oss det senast 90 dagar efter köpet och från att du ångrat ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera.

REKLAMATION

VAD GÖR JAG OM DET ÄR NÅGOT FEL PÅ MIN VARA ELLER OM DEN GÅTT SÖNDER?

Öppna fliken

Produktionsfel kan inträffa men det ska ju inte gå ut över dig. Om du får en vara med fel eller skador kan du skapa ett byte genom att följa instruktionerna här. Vi täcker alla utgifter i samband med bytet.

VAD GÖR JAG OM NÅGRA VAROR GÅTT SÖNDER UNDER TRANSPORT?

Öppna fliken

Det händer tyvärr ibland att förpackningen trycks ihop och blir skadad under transport, men det påverkar sällan kläderna. Om kläderna mot förmodan ändå har gått sönder och du vill byta plaggen ska du följa instruktionerna här.

Du får en fraktsedel via mejl som du kan skriva ut och sätta på paketet. När vi har tagit emot returen, plockar och skickar vi dina nya varor till dig.

DET HAR UPPSTÅTT ETT FEL PÅ MIN VARA TIDIGARE ÄN JAG HADE FÖRVÄNTAT?

Öppna fliken

Om det har gått hål i dina strumpor eller om en söm har gått upp på kalsongerna ber vi dig att skicka oss ett mejl på kundservice@bambu-kläder.se.

I mejlet ska du upplysa vilken skada det handlar om, hur länge du har använt varan och skicka gärna med bilder. Då undersöker vi saken närmare och återkommer till dig så snart som möjligt.

RABATTKODER

JAG HAR ANVÄNT RABATTKODEN - VARFÖR FÅR JAG INTE RABATT PÅ VISSA VAROR?

Öppna fliken

På vissa rabattkoder gäller inte rabatten på redan nedsatta varor. Det betyder att du alltså inte får ytterligare rabatt om priset på det du köper till exempel redan är nedsatt med 20%.

Stäng (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Sök

SHOPPINGKORG

Liquid error (layout/theme line 305): Could not find asset snippets/profitmetrics-origin.liquid