Vanliga frågor

Vanliga frågor

BETALNING OCH ÅTERBETALNING

ÄR DET SÄKERT ATT BETALA?

Betalning på bambu-kläder.se är 100% säker via vår betalningslösning quicknet.net.

VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAS?

Det går att betala med alla vanliga betalkort. Det går också att betala med Klarna.

Pengarna dras först när ordern har skickats.

JAG HAR RETURNERAT EN VARA MEN KAN INTE SE ÅTERBETALNINGEN ÄN?

Återbetalning av ditt köp eller delar av ditt köp kan ta upp till 2 arbetsdagar.

MIN BESTÄLLNING

KAN JAG ÄNDRA MIN BESTÄLLNING?

Tyvärr är det inte möjligt att ändra en order efter att den har lagts om den har börjat packas.

Du kan dock prova att kontakta kundtjänst så kontaktar vi vårt lager för att se om det går att avbeställa paketet. support@bamboo-clothing.com

KAN JAG AVBESTÄLLA MIN ORDER?

Tyvärr går det inte att avbeställa en order efter att den har lagts om den har börjat packas.

Du kan dock prova att kontakta kundtjänst så kontaktar vi vårt lager för att se om det går att avbeställa paketet. support@bamboo-clothing.com

VAD GÖR JAG OM PRISET PÅ VARAN SÄNKS PRECIS EFTER ATT JAG HAR HANDLAT?

Om priset på varan du har köpt sänks innan du har fått varan är du välkommen att mejla oss så återbetalar vi mellanskillnaden.

Om varan har sänkts i pris efter att du har mottagit varan, vänligen skicka oss en bild på varan i sin oöppnade förpackning, så återbetalar vi mellanskillnaden. Varan måste vara i sådant skick att du skulle kunna skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Produkten får därför inte ha använts.

KAN MAN SHOPPA FYSISKT PÅ PLATS HOS ER?

Tyvärr inte. Vi har inga varor på adressen.

JAG HAR FÅTT FEL VARA?

Tyvärr händer det ibland att vi skickar fel varor till våra kunder. Det är människor som jobbar på vårt lager och de gör misstag och ibland plockar de fel. Det är alltid beklagligt när detta händer och det är obekvämt för alla, men det är en av riskerna med att handla online.
När du har fått en felaktig vara, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post: support@bamboo-clothing.com eller ring oss på vardagar mellan 10-12.30 på tel: +45 71 99 24 66.

LEVERANS

VAD GÖR JAG OM JAG HAR VALT FEL LEVERANSSTÄLLE?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra vald pakethop efter att ordern har skapats.

KAN JAG SKJUTA UPP LEVERANSEN AV MIN BESTÄLLNING?

Det är inte möjligt att skjuta upp leveransen. Om du inte är hemma för att ta emot/hämta ditt paket, och det ej uthämtade paketet skickas tillbaka till oss, kommer du att behöva betala för returfrakten samt frakt för eventuell ny försändelse.

Vi rekommenderar att du endast handlar när du vet att du är hemma för att ta emot paketet, eller kan få någon att hämta paketet åt dig. Samt att bara skapa och skicka tillbaka varor som ska bytas när du är hemma för att ta emot returpaketet. Tänk på att vi har hela 30 dagars full returrätt.

HUR SPÅRAR JAG MIN BESTÄLLNING?

Du kommer att få ett mejl och sms från oss med länk för paketspårning samt sändningsnummer så snart ditt paket är på väg.

KAN JAG HÄMTA MIN BESTÄLLNING HOS ER?

Tyvärr är det inte möjligt att hämta ut paket.

JAG HAR BETALAT FÖR HEMLEVERANS MEN MITT PAKET HAR SKICKATS TILL EN PAKETBOX

Om ditt paket av misstag har levererats till en paketshop kan du antingen välja att hämta ut det själv eller så kan du välja att inte hämta ut paketet och meddela oss så skickar vi paketet på nytt (med leverans) när det kommer tillbaka till oss. Detta kan ta upp till 14 dagar.

Observera att paketet kommer att omdirigeras till en paketshop om ingen var hemma på din adress.

Meddela oss vilken lösning du har valt på support@bamboo-clothing.com.

VAD GÖR JAG OM NÅGRA VAROR GÅTT SÖNDER UNDER TRANSPORT?

Tyvärr händer det att förpackningen krossas och skadas under transport, men detta påverkar sällan kläderna. Skulle kläderna mot förmodan skadas och du vill byta dem, vänligen följ instruktionerna här.

RETURER OCH BYTEN

KAN JAG KOMMA OCH BYTA MINA VAROR HOS ER?

Nej, det kan du inte. Vänligen skapa en retur via vår returportal här.

HUR BYTER JAG MINA VAROR?

Du kan byta en vara genom att använda vår returportal här.

Följ de nödvändiga stegen i portalen och välj om du vill returnera eller byta en vara mot en annan storlek.

Beställningar i Sverige returneras med GLS med QR-kod eller genom att skriva ut din egen etikett.

HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

Du returnerar en vara eller ett paket genom att använda vår returportal här.

Följ de nödvändiga stegen i portalen och välj om du vill returnera eller byta en vara mot en annan storlek.

NÄR FÅR JAG MINA PENGAR TILLBAKA?

Det kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla din retur.

DET FICK INGEN RETURETIKETT MED MIN BESTÄLLNING. VAD GÖR JAG?

Returetiketter ingår inte längre i ditt paket. Du returnerar/byter en vara eller ett paket genom att använda vår returportal här.

Följ de nödvändiga stegen i portalen och välj om du vill returnera eller byta en vara mot en annan storlek.

REKLAMATION

VAD GÖR JAG OM DET ÄR NÅGOT FEL PÅ MIN VARA ELLER OM DEN GÅTT SÖNDER?

Tyvärr händer det att en vara går sönder, och därför finns det en reklamation på den. Du skapar en reklamation genom att använda vår reklamationsportal här.

Följ stegen i portalen, där vi ber om en beskrivning av felet och bilder på felet och produkten. Därefter kommer kundtjänsten att bedöma reklamationen och kontakta dig.

VAD ÄR EN REKLAMATION OCH VAD ÄR INTE?

Nedan finns exempel på vad som räknas som en reklamation. Om du upplever andra fel får du gärna kontakta vår kundtjänst.

- Brister
- Hål i tyget
- Fel i sömmen
- Fel i färgen
- Lös resår
- Trasig dragkedja
- Fel i trycket

Följande är inte en reklamation:

- Dålig passform: om kläderna inte sitter bra är det ingen grund för reklamation. Prova alltid kläderna innan du tvättar dem, och se till att du både har testat att stå, sitta och gå runt i plaggen så att du är säker på att de sitter som de ska.

- Strumpor med slitage (läs mer här )

VAD GÖR JAG OM NÅGRA VAROR GÅTT SÖNDER UNDER TRANSPORT?

Tyvärr händer det att en vara går sönder, och därför finns det en reklamation på den. Du skapar en reklamation genom att använda vår reklamationsportal här.

Följ stegen i portalen, där vi ber om en beskrivning av felet och bilder på felet och produkten. Därefter kommer kundtjänsten att bedöma reklamationen och kontakta dig.

DET HAR UPPSTÅTT ETT FEL PÅ MIN VARA TIDIGARE ÄN JAG FÖRVÄNTAT, VAD GÖR JAG?

Tyvärr händer det att en vara går sönder, och därför finns det en reklamation på den. Du skapar en reklamation genom att använda vår reklamationsportal här.

Följ stegen i portalen, där vi ber om en beskrivning av felet och bilder på felet och produkten. Därefter kommer kundtjänsten att bedöma reklamationen och kontakta dig.

RABATTKODER

JAG HAR ANVÄNT MIN RABATTKOD – VARFÖR FÅR JAG BARA RABATT PÅ VISSA VAROR?

På vissa rabattkoder gäller inte rabatten på redan nedsatta varor. Det betyder att du alltså inte får ytterligare rabatt om priset på det du köper till exempel redan är nedsatt med 20%.