Köpvillkor

bambu-kläder.se drivs av Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 148 – 2610 Rødovre – Danmark

Bambu-kläder.se tar emot betalningar med VISA, VISA Electron, Mastercard och Klarna. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK inkl. moms.

Bambu-kläder.se använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att dina uppgifter inte kan avläsas.

BESTÄLLNING
För att handla hos oss ska du följa 5 steg:

1. Hitta den eller de varor du vill ha och lägg dem i varukorgen. Gå sedan till kassan
2. Acceptera våra köpvillkor
3. Ange dina personuppgifter
4. Välj leverans- och betalningsmetod
5. Kontrollera att alla uppgifter stämmer och godkänn köpet

När du lägger en beställning hos oss behöver du ingen användare eller inloggning.

Din orderbekräftelse och faktura skickas på mejl. I mejlet med fakturan finns en länk för att spåra ditt paket.

Alla priser som visas i vår shop är inkl. 25% moms.

Om du har frågor om produkter som inte finns på sidan är du välkommen att kontakta oss.

Det går att se gamla beställningar som har gjorts online om du har skapat en användare. Om du inte har någon användare, men gärna vill ha en orderbekräftelse eller faktura från en tidigare beställning, så kan du kontakta oss på kundservice@bambu-kläder.se.

VALT FEL LEVERANSSTÄLLE
Vi kan tyvärr inte ändra valt leveransställe efter att beställningen är gjord. Om du upptäcker ett fel så är det bäst att avbeställa ordern och skapa en ny. Om du har valt leverans med Budbee så kan du själv ändra leveransställe via ditt spårningsnummer när paketet är skickat.

AVBESTÄLLA ORDER
Vill du avbeställa din order innan den skickas så kan du göra det här.

KORTBETALNING
Du kan betala med KLARNA, VISA och Mastercard. Inga kortavgifter tillkommer. Vi accepterar också betalningar med Anyday. Beloppet dras först när varan är skickad.

När du väljer att betala med Anyday dras första betalningen när varan har skickats. Därefter betalar du din månatliga betalning den sista vardagen från och med kommande månad och tre månader framåt.

Det tillkommer inga avgifter eller räntor på ditt köp så länge du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.

Läs villkoren för Anyday här: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

Reservation av belopp
Betalar du med ett internationellt betalkort reserveras beloppet direkt. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto till dess att:

1) Vi drar beloppet när vi skickar varan eller

2) pengarna friges enligt avtal med din kortutgivare.

Vi avbeställning/ångrat köp kan det ta olika lång tid innan reservationen upphör beroende på vilket kort man använder.

Om du betalar med Mastercard eller Visa Debet tar det 30 dagar innan pengarna friges.

Det går att upphäva reservationen tidigare genom att kontakta vår kundservice, då kan vi ta bort reservationen via vår betalningslösning.

Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutgivare.

PRODUKTER OCH TOTALT PRIS
Det finns ingen övre gräns för ordervärde när du handlar hos bambu-kläder.se.

När du skapar en order får du en orderbekräftelse via mejl, detta mejl är endast en bekräftelse och är inte ett godkännande av din order. När du gör en order ingås ett köpeavtal först när du får en leveransbekräftelse. 

LEVERANS
Vi försöker skicka alla beställningar som läggs innan kl. 12 samma dag. Bambu-kläder.se levererar inom 1–3 dagar på alla vardagar.  

LEVERANSPRISER
GLS ombud – Hämta själv på utlämningsställe
0,00 kr vid köp över 699 kr
69,00 kr vid köp under 699 kr

Budbee ombud – Hämta själv på utlämningsställe
0,00 kr vid köp över 699 kr
69,00 kr vid köp under 699 kr

Budbee hemleverans
79,00 kr vid alla köp

Vi levererar endast inom Sveriges gränser. Om man önskar leverans utanför Sverige så kontakta oss på kundservice@bambu-kläder.se.

EJ UTHÄMTADE PAKET
När ditt paket levereras hos ett GLS-ombud har du 7 vardagar på dig att hämta ut paketet innan det skickas i retur till oss. När vi får ditt ej uthämtade paket i retur kommer vi att försöka kontakta dig för att höra om du har ångrat ditt köp. Om vi inte kan få tag i dig så förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen och återbetala beloppet för varorna till ditt konto, exkl. returfrakten som vi debiteras av GLS för returen. Om du fortfarande vill ha varorna så ber vi dig göra en ny order.

OM DU INTE ÄR HEMMA OCH KAN HÄMTA DITT PAKET
Det går inte att skjuta upp leveransen av en order. Om du inte är hemma för att ta emot/hämta ut ditt paket och paketet skickas tillbaka som ej uthämtat, så kommer du att bli debiterad priset för den faktiska returkostnaden samt frakt för eventuell ny försändelse om du vill att paketet ska skickas på nytt. 

Vi föreslår därför att du bara lägger beställningar i webshoppen när du är säker på att du är hemma och kan ta emot paketet, eller har någon som kan hämta ut paketet åt dig.

FELLEVERANS
Det händer tyvärr ibland att vi plockar fel på lagret. Om detta händer dig, kontakta vår kundtjänst genom att mejla på kundservice@bambu-kläder.se eller ring på +45 71 99 24 66. Våra telefontider är alla vardagar kl. 10.00–12.30.

REKLAMATIONSRÄTT
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor. Du har 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller fabrikation.

Reklamationen gäller inte fel eller skador som har uppstått till följd av felaktig användning av produkten.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara
Vi ber dig skicka två bilder till vår kundtjänst: 1) där man ser felet på nära håll, 2) där man ser hela varan och felets placering. Om vi godkänner din reklamation så innebär det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller ett avslag på priset beroende av den konkreta situationen.

Du ska reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felets upptäckts kommer det alltid att vara inom rimlig tid.

Bambu-kläder.se täcker returkostnaderna i rimlig omfattning om reklamationen är berättigad. Varan ska alltid skickas tillbaka i försvarlig förpackning. När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet. Om vi bedömer att din reklamation är godkänd skickar vi dig en gratis returetikett.

Du är också välkommen att själv skicka tillbaka ditt paket. Tänk på att få ett kvitto för returförsändelsen så att vi kan betala tillbaka din fraktkostnad.

Tänk på att vi bara tar emot paket som skickas direkt till adressen:
Bambu-kläder.se
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
Danmark
Org.nr: 38016687
+45 71 99 24 66
kundservice@bambu-kläder.se

Vad är inte en reklamation

Det anses inte vara en reklamation om:
– felet beror på felaktig användning av produkten (felaktig tvätt eller behandling) eller om du ”fäster” på något som orsakar att en söm går upp eller ett hål eller liknande uppstår.
– det handlar om ett fel som beror på normalt slitage eller om varan har utsatts för större fysisk belastning än man kan förvänta att en sådan vara tål.
– förpackningen har fått några smällar under leveransen – det kan tyvärr inte undvikas.
– du inte får plaggen i originalförpackning – det kan bero på att andra kunder inte har varit försiktiga med förpackningen när de har mottagit, provat och returnerat kläder. I sådana fall har vi varit tvungna att packa om plaggen i ny plastförpackning.

I vissa fall kommer du att behöva returnera varan till oss, men först ber vi dig att skicka en bild av varan tillsammans med en beskrivning av felet i ett mejl till kundservice@bambu-kläder.se. När vi får bilden behandlar vi reklamationen och tar ställning till om varan ska returneras eller inte. Om varan ska skickas tillbaka får du en fraktetikett på mejl.

REKLAMATION AV STRUMPOR
Det är väldigt olika hur länge strumporna håller eftersom flera olika faktorer spelar in. Men i genomsnitt bör ett par strumpor hålla i minst 4 månader.

Att strumporna slits och blir tunnare anses inte vara ett hål utan ett tillstånd där strumporna blir mindre slitstarka med tiden. Det beror på användning och regelbunden tvätt. Läs mer om tvätt och skötsel här.

Återbetalning
Om en återbetalning blir aktuell så ber vi dig skicka dina bankuppgifter så att vi kan överföra det avtalade beloppet.

HUR BYTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK?
1. Skicka tillbaka varan som inte passar. När vi har fått varan får du pengarna tillbaka. (Se ovan om återbetalning).

2. Gör en ny beställning på den storlek du vill ha. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.

3. Skicka ett mejl med ditt nya ordernummer till kundservice så betalar vi tillbaka rabatten. Tänk på att detta endast gäller vid köp av samma modell och färg.

Obs. Vi betalar inte tillbaka eventuella fraktkostnader för din nya order.

Skapa din retur här.

ÅNGERRÄTT
Konsumenter har 90 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår webshop.Perioden räknas från den dag du får din beställning. Om du har beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras individuellt, så löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Ångrar du ditt köp så ska du meddela oss senast 90 dagar efter att du fått din order och vi rekommenderar att du följer dessa instruktioner. Du kan också mejla till oss på kundservice@bambu-kläder.se eller använda ångerblanketten som du hittar längst ner i köpvillkoren. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att meddela oss.

Du kan bara returnera, inte byta.

När du har meddelat oss att du ångrar ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Du är ansvarig om det uppstår en skada under transporten, så se till att varan packas ordentligt.

Du kan köpa en returfraktsedel för 59 kr via vår portal. 
Följ instruktionerna här för att returnera varor.

Tänk på detta när du ska returnera
Plomberingen får gärna brytas så att du kan prova kläderna (underkläder får du prova ovanpå dina egna underkläder).
– Du får prova plaggen men inte ta dem i bruk – det betyder att du får prova kläderna precis som i en butik. Vissa förpackningar med strumpor sitter ihop med strips, var försiktig när du klipper bort denna så att du inte klipper i strumpan, eftersom du då inte kan returnera varan.
– Vi ber om att varan skickas tillbaka i intakt förpackning. Förpackningen kan ha fått några stötar under transporten och det är helt okej, men den får inte användas som fraktförpackning – se alltid till att packa in dina returvaror på ett säkert sätt.
– Packa alltid in dina varor i något annat när du skickar tillbaka.
– Om du har köpt en vara med flera delar i en ask (t.ex. 2-pack, 5-pack eller liknande) så är det inte möjligt att skicka tillbaka en del av innehållet – om du vill ha en återbetalning så ska alla varorna i asken returneras.
– Om du t.ex. har fått mängdrabatt och bara returnerar den ena varan kommer du inte att få tillbaka 100% av den varan. Det beror på att mängdrabatten du fick bortfaller på den/de varor du behåller och som därför kostar fullt pris.

OBS! Du får inte tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.

VÄRDEMINSKNING
Du ansvarar bara för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, egenskaper och det sätt den fungerar på. Det vill säga – du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har använts på ett sätt som går utanför det som beskrivits ovan betraktar vi den som begagnad. Det innebär att du baserat på varans kommersiella värde bara kan få en del eller inget av köpesumman återbetald om du ångrar köpet. I vissa fall kan det betyda att du bara kan få returfrakten återbetald.För att få hela köpesumman återbetald får du alltså göra exakt samma sak som man får i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte ta den i bruk på riktigt.

ÅTERBETALNING AV KÖPESUMMAN
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varans värde har försämrats drar vi av det från beloppet.

Vi återbetalar alla betalningar vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader senast 14 dagar från den dag vi har fått ditt meddelande om att du ångrar ditt köp. Vi betalar tillbaka pengarna med samma betalningsmetod som du valde vid köpet. Vi kan vänta med återbetalningen tills vi har fått varan, om inte du kan visa att du har returnerat den.

Du kan köpa en returetikett för 59 kr via vår portal.

Följ instruktionerna här för att returnera varor.

Varan skickas till:
Bambu-kläder.se
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Klagomålsmöjligheter – översikt och länkar:
Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta oss på kundservice@bambu-kläder.se.

Om vi inte lyckas hitta en lösning så kan du skicka ditt klagomål till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Länk: https://www.arn.se/konsument/

Om du är konsument och bor i ett annat EU-land kan du skicka in ditt klagomål till EU-kommissionens onlineportal för klagomål.

Portalen hittar du här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du skickar in ett klagomål här ska du ange vår mejladress: kundservice@bambu-kläder.se

PRICERUNNER
Som medlem på PriceRunner försäkras köp på upp till 50 000 kr om ett problem skulle uppstå i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar inget för dig som konsument och gäller för alla köp när du handlar hos oss.

Även om du inte redan är medlem på PriceRunner, och har hittat vår hemsida via dem, kan ditt köp fortfarande omfattas av köpgarantin. Den enda du behöver göra är att registrera dig inom en timme efter ditt köp.

Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Bli medlem på PriceRunner gratis

Om du vill att ditt köp ska täckas av köpgarantin ska din beställning vara adresserad till dig personligen. Med köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om leveransen uteblir eller om varan är felaktig eller bristfällig.

Du får bara ersättning för den direkta ekonomiska skada du har lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin inkluderar alltså inte ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskningar eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för att se en lista över kategorier som inte omfattas samt alla villkor för Köpgarantin.

Köpgarantins syfte är att göra konsumenter som handlar på nätet mer trygga. Vi är glada över att vara en av de utvalda butikerna som omfattas av garantin. På PriceRunners hemsida visas butikerna med Köpgarantisymbolen vid namnet.

PERSONUPPGIFTSPOLICY
Vi behöver följande uppgifter när du handlar hos oss. Namn, adress, telefonnummer och mejladress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som krävs för att vi ska kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Bamboo ApS och sparas i fem år, sedan raderas de. Vi samarbetar också med flera andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast data på våra vägnar och får inte använda dem för egna syften. 

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge dina personuppgifter tillräckligt bra skydd. Dataansvarig för bambu-kläder.se är Copenhagen Bamboo ApS.

Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen inte stämmer har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är det vår plikt att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina data inte längre behövs för de syften vi skulle använda dem till.

Du kan också kontakta oss om du tycker att dina personuppgifter har blivit behandlade i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundservice@bambu-kläder.se

Ångerblankett
(Fyll bara i och returnera denna blankett om du vill använda din ångerrätt)

Till:

Bambu-kläder.se
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
Danmark

Mejl: kundservice@bambu-kläder.se

Härmed meddelar jag att jag vill använda min ångerrätt i samband med köpet
av följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________


Beställt den: _______________________________    

Mottaget den:_______________________________


Konsumentens namn: ______________________________________________________________________


Konsumentens adress: ___________________________________________________________________


Konsumentens signatur:
_________________________________________     

Datum: _________________

(endast om ångerblankettens innehåll skickas in i pappersformat)



Köpvillkoren uppdaterades den 16/9-202

VARUKORG

Din varukorg är tom

Handla nu